1:a maj

1:a maj, tänk så fort tiden går! Snart är det sommar!
Men idag ser det dock ut att bli regn..

Sista april spenderades med älskade Dennis.
Vi träffades ca 13:00, gick ner på stan och lunchade tillsammans, jag, Dennis och mina små monster.
Sen tog vi en långpromenad. Gick längs pensionärsstigen, så himla mysigt att gå i skogen på våren när fåglarna kvittrar, det finns vårblommor överallt osv.
Vi var hemma igen ca 16:00. Väntade in Jocke och Leon som var och handlade hem lite inför kvällsmaten.
Det skulle grillas, men det slutade inte så.
Jag gjorde iaf hemmagjorda klyftisar, fläskfilé till det och fetaostsallad. Gott var det! Jocke och Leon åt dock inte, dom gick hem till Jockes mamma.
Ja sen var det bara att natta barn. Jag hade lätt kunnat lägga mig för att sova tillsammans med barnen, var så slut i kropp och huvud på kvällen. Är ju som sagt mitt uppe i nån depp-period, men det var så skönt att spendera hela dagen med Dennis och få tänka på lite annat och bara kunna prata av sig massor.
Älskar dig Dennis!

Imorse när jag vaknade så hade Evelina gjort i blöjan, lös i magen var hon med..Det slutade mindre bra..Hon hade sprungit runt i sitt rum, Emilias rum, hallen, badrummet och vårat sovrum och allt innehåll från blöjan hade runnit ut överallt..Trevligt..Godmorgon liksom! Bara att städa.

Jocke drog iväg på fotboll strax efter 9 så jag är ensam hemma med alla 3 barnen nu. Går väl sisådär.
Evelina känner sig hotad av Leon och blir rätt ledsen när jag gör något med honom, men det är bara att försöka inkludera henne i allt jag gör. Hon får hjälpa till och byta blöja, sitta bredvid vid matning, hjälpa till med kläderna osv. Då går det lite bättre.

Vid halv 2 ca ska vi klä på oss och traska hem till Linda och Hugo! Dom har flyttat så det ska bli inspektion av nya lyan :) Ska bli hur kul som helst, gillar den tjejen! Snacka lite skit och sörpla kaffe, perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0