Tant Röd

Inatt och idag har jag endast mina 2 egna barn här. Joakim tog med sig Leon hem igår kväll.

Evelina fortsätter dock att strula på natten så jag var vaken massa inatt igen. Slutade med att jag tog över henne till min säng så hon fick sova där, så hon inte skulle väcka Emilia med sina skrik då dom sover i samma rum.
Jag har jättesvårt att somna när nåt av barnen sover med mig. Kan inte slappna av, analyserar minsta lilla ljud.

"Andas hon? Det där lät som hon skulle spy? Jo men visst andas hon..? Eller...?!"

Typ så. Jag sover så mycket bättre när vi sover i olika rum, då tänker jag inte alls såna där tankar.

Trevliga tant Röd kom på besök imorse med. Suck! Så nu har man jordens mensvärk, ryggen känns som den ska gå av, halvt bortdomnad i svanken och höfterna, magen värker, låren värker, skinkorna värker..Ja ni fattar..

24/3 ska jag ju till gyn för cellprov. Då ska jag ta upp det här med mensvärken. Går ju fan inte att ha det så här! Dom kommer säkert föreslå p-piller, men nej tack. Sist jag gick på p-piller tappade jag sexlusten helt och hållet. Så fort dåvarande pojkvännen kom i närheten så drog jag mig undan, ta inte i mig liksom.
Så vill jag INTE ha det!
Tror inte Joakim vill det heller...
Mina funderingar ligger mest på p-spruta, så man kanske slipper mensen helt och hållet. Hittills har jag nog inte hört nån som inte vart nöjd med den.
Nackdelen är ju att det kan ta upp till 1½ år efter att man slutat med den innan man kan bli gravid..
Nu är ju inte barn något som är planerat än på ett tag, måste jag ju säga då! Så inte folk får för sig nåt...

Nej, nu ska jag nog hoppa in i duschen, riktigt hett vatten..Sminka mig lite snabbt och sen dammsuga, moppa, diska och så..
Efter 15:00 kommer Linda och Hugo hit! Ska bli så kul, var länge sedan vi träffades nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0