Tears fallin' down

Söndag, alltså lämna-barn-till-pappa-dag.
Blev en jobbig lämning idag. Fick skynda mig därifrån så att de små inte skulle se mina tårar. Usch! Kommer bli bättre sen, när vi byter vecka och dag, så en av oss lämnar på dagis på fredag morgon och den andra hämtar efter dagis då på fredag eftermiddag. Då slipper man det här kaoset som blir när barnen är tvungna att se ena föräldern vända ryggen och gå.

Jag håller på att städa lite smått här hemma nu. Lite smått!! Dammsugning osv tar jag nog imorgon efter jobbet.
Ska alldeles strax packa ihop väskan och ringa efter mamma, som ska skjutsa mig hem till Joakim och hans son Leon! Bebisgos! Blir första gången för mig som jag får vara med och hjälpa till med Leon. Annars har jag alltid haft mina barn hemma eller jobbat de gånger Leon varit hos Joakim. Men tjej-mamma som jag är så vet jag inte alls hur man gör med pojk-bebisar :P Men Leon är så himla snäll så, det går nog bra! Själv har man ju 2 små monster, så man är ju van vid kaos (^^

Mötet och allt kaos som var på jobbet har löst sig rätt bra. Pratat ut med tjejen som sas hade spridit ryktena, och fick veta att hon inte alls sagt nåt liknande, utan det är ett annat par tjejer som sprider ut rykten och säger att det är den andra tjejen som sagt det, bara för att bli av med henne. Jadu..Hur tjejer kan hålla på ibland! Chefen kommer att bli ordentligt informerad på måndag, får se hur det här slutar. Jag orkar då inte med att ha det så här på min arbetsplats, så blir det inte ett slut på det här, då tänker tyvärr inte jag stanna. Så enkelt är det. Går inte att jobba i sån kaos.

Nej, kanske man ska ta och packa den där väskan då, innan mamma börjar fundera över vart jag tagit vägen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0