Going down..

Mindre rolig dag idag. Var ett tag sen sist, så varför inte passa på att bryta ihop lite lätt idag?
Inget större sammanbrott dock. Men några tårar kom det, och jag skulle inte bli förvånad om det kommer fler senare, när det är sovdags.

Pratade med Joakim innan jag åkte därifrån. Fick ju hem barnen idag, lycka! Men när vi låg där och pratade, ja då kom det massa tårar. Jobbigt det här, situationen just nu. Med ekonomin och allt. Arbetsförmedlingen, a-kassan, försäkringskassan, soc, jaa alla såna där ställen, dom kan helt enkelt dra nånstans! Inte fan får man nån hjälp från nån av dom iaf..Så är det ju..

När Fredrik kom med barnen pratade jag lite med honom också. Då kom det tårar igen. Och jag hatar verkligen att gråta framför barnen. Det blir så fel då. Fast iofs så är det väl kanske bra att barnen ser att mamma och pappa kan må dåligt ibland också. Bara dom vet att det inte är deras fel så.
Fredrik ska iaf försöka hjälp mig så gott han kan. Känns bra det där, att vi numera arbetar som ett team när det gäller barnen. Dom kommer alltid i första hand.

Mamma kom också förbi en sväng. Där lyckades jag hålla undan tårarna iaf. Hade hon sett mig gråta, då hade hon nog brytit ihop själv. Hon var söt nog och köpte med sig lite saker jag behöve hem iaf. Skönt det, men jag hatar att behöva få pengar av andra för att klara mig själv. Jag är vuxen nu, och vill klara av allt på egen hand..Men det är väl bara att inse, ibland är man nästan mer vuxen när man inser att man har problem som det krävs hjälp för att klara av. Eller nåt sånt..

När barnen somnat och jag fick lite egentid, då ringde Jens. Han visste jag mådde dåligt idag, så han ringde för att kolla läget. Skönt att prata av sig lite, igen. Härligt att veta att man har kompisar runt om sig som bryr sig om hur man mår.

Deprimerande är det iaf, allt det här med ekonomin. Man känner sig urusel, totalt värdelös, när pengarna inte kommer in som dom ska så man inte kan fixa räkningar och mat åt barnen. Skit i mig själv där, bara barnen får i sig så dom klarar sig.
Usch, orkar inte deppa ihop en gång till. Nytt år, nya tag ju..Skulle ju inte vara massa negativt nu. Men det är väl bara att inse där med, man kan inte vara på topp jämt...!


Bild lånad från Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0