Förtroende

Varför ska det förflutna alltid hänga med och spöka för en? Varför ska det vara så svårt att glömma och gå vidare?
Bara för att en person har behandlat dig dåligt, så behöver det ju inte betyda att andra kommer göra det. Men tyvärr så funkar ju inte hjärnan alltid som man själv vill.

Jag var aldrig svartsjuk förut. Jag hade inga som helst problem med att min andra hälft var ute och festade medans jag satt hemma. Men sen hände nåt, ett stort svek och där rök all min tillit. Jag har mycket svårare att lita på personer idag än vad jag hade förut.

Joakim skrattar mest åt mig och tycker jag är fjollig när jag börjar med mitt svartsjuke-dravvel, sen ger han mig en puss och säger att han aldrig i hela sitt liv skulle göra något som skulle såra mig. Jag tror honom, jag litar på honom till 110 %. Men ändå så finns den där känslan där, långt bak i bakhuvudet gnager tanken, tänk om?
Jag tror inte för fem öre att Joakim nånsin skulle göra något som skulle såra mig, jag litar på honom som sagt. Jag verkligen hatar att jag ibland beter mig som den där svartsjuka flickvännen, det är inte så jag vill vara. Men man kan inte rå för vad man har med sig för bagage från tidigare förhållanden osv.

Joakim har aldrig gett mig en anledning till att inte lita på honom, och som det känns idag så kommer han aldrig att göra det heller. Jag litar på honom fullt ut när han säger att han vill spendera resten av sitt liv tillsammans med mig.
Men varför ska det då vara så svårt att få bort såna här dumma tankar som man har fått med sig från sitt förflutna? Hur ska man bete sig?


Bild lånad från Google

Jag blir så arg på mig själv när såna här tankar ploppar upp i huvudet på mig. Mina försök till att inte visa den gnutta svartsjuka som finns, funkar inge vidare. Det går av bara farten.

Som tur är kan jag iaf prata om det, jag har förklarat att jag har svårt med förtroende till andra pga tidigare upplevelser. Tror Joakim förstår, jag hoppas det iaf.
Joakim betyder allt för mig!

Förlåt älskling om jag är jobbig ibland..Det är inte den här personen jag vill vara..

Jag älskar dig över allt annat och jag litar på dig till 110%!

Hoppas du vet det! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0